De frisse blik van Brand95

Hoogeveen - Niels Hofmeijer en Matthias van der Meer van Brand95 (spreek uit op z'n Engels) wervelen als een frisse wind door het Hoogeveense bedrijfsleven. De twee 21-jarige designers scoren vooral met rebranding, het opnieuw vormgeven van logo’s en andere uitingen van bedrijven. Met hun frisse blik en ontwerptalent zorgen de ‘jongens’ -zoals ze in hun omgeving worden genoemd- ervoor dat het gevestigde bedrijfsleven een compleet nieuwe uitstraling krijgt en daarmee ook in beeld komt bij het wat jongere publiek.

‘Wie weet zorgen we ervoor dat het jonge publiek minder snel uit deze regio wegtrekt; als bedrijven en instellingen zich meer op deze doelgroep gaan richten, met onder meer een passende uitstraling. Dat is een hoger doel van ons; en de reden dat wij in tegenstelling tot veel van onze leeftijdsgenoten er bewust voor kiezen om in Hoogeveen aan de slag te gaan’, luidt de filosofie van de uit Hoogeveen afkomstige Matthias en Pessenaar Niels.

De twee ontmoetten elkaar op het Cibab in Zwolle, waar ze beide de grafische opleiding volgden. ‘We deden samen een opdracht voor school en dat klikte zo goed, dat we met elkaar verder zijn gegaan.’ Allerlei losse opdrachten volgden en nog tijdens de opleiding -begin 2015- werd het bedrijf opgericht, als v.o.f.

Via het in Ondernemershotel De Compaen gevestigde bedrijf Indrukmaken, waar Niels stage liep, kwamen de jongens in aanraking met de Ondernemersfabriek, die ze ging coachen. Ook gingen ze zich in het Hoogeveens bedrijvencentrum vestigen. ‘Als je net van een creatieve opleiding komt, zoals wij, dan weet je van het ondernemerschap nog onvoldoende. Dat leer je in de praktijk. En dan is het noodzakelijk dat je daarbij gecoacht wordt. Ook van de andere ondernemers die hier zitten leer je heel veel.’

In De Compaen hebben de twee al snel naam gemaakt als de ‘new kids on the block.’ Ze vinden het zelf prima dat ze als ‘de jongens’ worden gezien; het past goed in hun eigen branding. Maar hoe jong ook: hun bedrijf en orderportefeuille zijn al behoorlijk volwassen. De opdrachtgevers zijn divers en worden ook steeds groter; ze hebben net een contract getekend met een grote transportonderneming in Hoogeveen.

Om de reacties op dit artikel te lezen, dien je ingelogd te zijn.