Recensies Sausage Party

Animatie / Komedie - Vanaf 16 jaar

Sausage Party

Sausage Party gaat over een worstje genaamd Frank (Seth Rogen). Samen met een groep andere supermarktproducten ontdekt hij de lugubere en droevige waarheid over hun bestaan wanneer zij worden uitgekozen om de supermarkt te verlaten. Vanaf 8 september horen we de stemmen van komedie talenten: Seth Rogen, Kristen Wiig, Jonah Hill, Bill Hader, Michael Cera, James Franco, Danny McBride, Craig Robinson, Paul Rudd, Nick Kroll, David Krumholtz, Edward Norton en Salma Hayek in de eerste komische animatie voor 16 jaar en ouder, Sausage Party. Geregisseerd door Conrad Vernon en Greg Tiernan. Scenario door Kyle Hunter, Ariel Shaffir, Seth Rogen en Evan Goldberg. Verhaal door Seth Rogen, Evan Goldberg en Jonah Hill.

LET OP: Deze film is strikt voor 16 jaar en ouder, het is volgens de wet niet toegestaan jongeren onder de 16 jaar toegang te geven tot deze film. In de bioscoop kan naar legitimatie gevraagd worden. Kijk voor meer informatie opwww.kijkwijzer.nl.

Onderstaand de recensies op Recensies Sausage Party

1. Recensie van Jorien

Sausage party een bijzondere animatiefilm voor 16+. Het verhaal speelt zich grotendeels af in de supermarkt waarbij alle etenswaren denken dat mensen goden zijn en verwachten een goed leven te leiden wanneer ze uitgekozen worden. Deze animatie is zeker niet geschikt voor de jongste kijkers maar aan de andere kant zijn ze tegenwoordig wel wat gewend om het een en ander te zien en te horen. Het F woord komt je regelmatig om de oren vliegen en er worden de nodige seksistische opmerkingen geplaatst.

Het is leuk om te zien hoe alle voedingsproducten een eigen leven leiden. The Most Intelligent Being Alive oftewel “Gum” noemde dan ook dat ze leven in een 4e dimensie wat niet waarneembaar is voor de mens totdat ze onder invloed zijn van badzout. De personages zijn heel erg divers en hebben dan ook hun eigen cultuur, geloof en geaardheid. Je moet er van houden maar er komen de nodige humoristische en vunzige uitspraken naar voren.

Het plot was dan ook een beetje gênant maar dat is dan ook meteen het meeste heftige gedeelte van de film.

Ondanks alles vond ik het grappig om een keer een animatiefilm op deze manier te zien en is het zeker originele film.

2. Recensie van ria koekoek

Sausage party

Een animatiefilm voor 16+

Leuke film die zich afspeelt in een supermarkt. Als de winkel sluit komen alle producten tot leven, en bedenken ze samen hoe het buiten de supermarkt zal zijn. Iedereen wil graag meegenomen worden tot er ontdekt word wat er gebeurt als ze eenmaal de supermarkt hebben verlaten. Eerst willen de andere producten niet aannemen dat het buiten zo gruwelijk is, tot ze het zelf allemaal zien en dan breekt er paniek uit , wat geweldige actie’s oplevert.

Er zitten veel sexueel getinte stukken in waardoor de leeftijd 16 + wel nodig is. Echt geen film voor de jeugdige kijkers al denk je dat  al snel bij een animatie film.

Door allerlei leuke scene’s is het een film vol humor, passie . Het hele verhaal is geweldig goed in elkaar gezet , en blijft leuk tot het einde, al was laatste deel wat over de top.

Muziek was goed en erg toepasselijk bij bepaalde scene’s wat weer leuke hilarische stukken liet zien, en de lachspieren weer goed gebruikt werden .

Leuke film om te gaan bekijken .

3. Recensie van charly

Sausage party is een film die zich vooral afspeeld in een supermarkt, Je ziet een aantal nietsvermoedende etenswaren, die zich dol enthousiast mee laten nemen door de consument. In de veronderstelling dat het een eer is om meegenomen te worden door de goden, zoals zij dan noemen. Maar als gauw komen ze er achter in wat voor een horrorscenario ze terecht zijn gekomen. Een aantal achtergebleven etenswaren zetten alles op alles, om hun lotgenoten te waarschuwen.

De bedenkers Seth Logan en Evan Golberg (ook bekend van o.a : “This is the end” en “The interview”) hebben hier o.a samen met de regisseurs Conrad Vernon (Shrek 2, Monsters vs. Alien) en Greg Tiernan (Thomas & Friends) hier een originele animatiefilm bedacht die nog niet op deze manier is gemaakt. Maar zeker niet aan de allerkleinste is gericht, maar 16+.

Je ziet in alles dat ze waarschijnlijk veel plezier hebben beleeft aan het maken van deze originele animatiefilm. De stemmetjes die ze gebruikt hebben voor de karakters lijken er echt in te zijn gekropen. Ieder karakter beleeft hun eigen geloof en geaardheid. Wat ook een grappige aanvulling voor de film was, dat ze een soort stephen hawkings-achtig figuur, in deze film hebben toegevoegd.

Echter wel, moet je flink wat seksistische grappen kunnen verdragen, vaak het fuck-woord kunnen incasseren en juist de humor er van inzien. Want anders kan je wel eens voor een enorme verrassing komen te staan. Vooral het plot is best heftig en kan gênant overkomen, en dat terwijl je er gewoon op kon wachten.

4. Recensie van Jeroenk3

Sausage party. Geen idee wat ik mij bij een 18+ animatie moest voorstellen. Uiteindelijk gaat het alleen om de taal die in de film wordt gesproken door de hoofdrolspelers. Feitelijk is het een sterrencast omdat alle characters in de film worden voorzien van een stem met wereldfaam. Van Meatloaf, die in een prachtige zeer passende scene met betrekking tot één van zijn hits wordt afgebeeld als een pakje gehaktbrood (letterlijke vertaling van Meatloaf) tot Edward Norton. Ook sterren als de Mexicaanse Salma Hayek vertolken een prachtige stemrol.

De film zelf is eenvoudig qua verhaal. Bij de start van de film wordt in musical stijl uitgelegd dat alle (levende) producten in een grote supermarkt hopen om gekozen te worden door winkelende klanten. Daarbuiten wacht het geweldige avontuur.

Een saucijsje, die hopeloos verliefd is op het broodje waarin hij perfect past, komt er achter dat de wereld er heel anders uit ziet buiten de winkel.

De film is best mooi gemaakt maar je moet wel liefhebber zijn van het genre om het optimaal te waarderen.

Goede politieke grappen en toespelingen op religie liggen erg aan de oppervlakte.