Recensies The Magnificent Seven

Actie / Western - Vanaf 12 jaar

The Magnificent Seven

Het stadje Rose Creek wordt met harde hand bestuurd door meedogenloze industrieel Bartholomew Bogue (Peter Sarsgaard). De wanhopige inwoners huren outlaws, bounty hunters, gokkers en huurlingen in, zeven strijdlustige mannen om hen te beschermen: Sam Chisolm (Denzel Washington), Josh Farraday (Chris Pratt), Goodnight Robicheaux (Ethan Hawke), Jack Horne (Vincent D’Onofrio), Billy Rocks (Byung-Hun Lee), Vasquez (Manuel Garcia-Rulfo) en Red Harvest (Martin Sensmeier). Deze magnificent seven bereiden zich voor op de gewelddadige confrontatie waarbij er meer dan alleen maar geld op het spel staat.

Onderstaand de recensies op Recensies The Magnificent Seven

Deze Amerikaanse Western Actie film is een remake van de klassieker uit 1960. Vergezeld van een schitterende cast weet regisseur Antoine Fuqua het oorspronkelijke verhaal in een eigentijds jasje te stoppen. Onder meer Denzel Washington, Chris Pratt en Ethan Hawke zijn zo wat bekende acteurs die deel uit maken van deze Magnificent Seven. Ook een mooie rol is weggelegd voor Haley Bennett als de stoere, vuurgevaarlijke Emma.

Bij aanvang van de film wordt meteen duidelijk waar het verhaal precies om draait en worden de zes cowboys en indiaan één voor één geïntroduceerd. Met een grote dosis humor en met het nodige geweld laten zij weten dat ze allemaal over genoeg wilskracht beschikken om de vijand te verslaan. Deze vijand laat zich echter niet zo snel kisten en dat levert de nodige schietpartijen en explosies op, zoals het ook hoort te gaan in een echte Western.

The Magnificent Seven is gefilmd op prachtige locaties in Louisiana en New Mexico. En al is het verhaal misschien niet heel sterk, toch blijft hij spannend genoeg. De 132 minuten zijn om voordat je het in de gaten hebt!

Oké ik ben niet van de western films, maar een goeie actiefilm is nooit weg. De basis van de film is wel wat cliché en dat maakt de film erg voorspelbaar. Maar ergens heeft dat ook wel weer iets humoristisch.

De acteurs zijn zeker goed gekozen, want hun diversiteit maakt de film toch wel compleet. De muziek liet het wellicht een beetje in de steek. Bij een westernfilm verwacht je toch wel een beetje muziek op een moment dat er een feestje is, maar dat moment bleef helaas een beetje uit. Niet helemaal een western feel dus als je iets klassieks verwacht.

De verhaallijn zelf is verder mooi in elkaar gezet, zeven helden die alles op alles zetten voor iets wat niet eens van hen is. Door de drukte van de film tijdens het vechten en schieten, komt er hier en daar een foutje voor in de bewegingen. Maar ook dat schaadt de film verder niet heel erg. Over het algemeen een goede western film.

3. Recensie van Ferdinand

The magnificent seven
    The magnificent seven is de zoveelste remake van een film waarmee Hollywood dit jaar op de proppen komt. Voor remakes kunnen veel redenen zijn, maar originaliteit is daar meestal niet èèn van. The magnificent seven heeft voordat de film begint, dus al heel wat te bewijzen.

Regisseur Antoine Fuqua (The equalizer, Olympus has fallen) heeft in ieder geval een behoorlijke cast aan sterren bij elkaar opgetrommeld, waarbij met name de rollen van Denzel Washington (Glory, Training day; voor beide won hij een Oscar), Chris Pratt (Everwood !) en Ethan Hawke (Alive, Dead poets society) eruit springen. De enige vrouwelijke bijrol wordt geloofwaardig vertolkt door de relatief onbekende Haley Bennet.

Het klassieke Western verhaal tussen goed en kwaad wordt, zoals het een Western betaamd, traag opgebouwd. Alhoewel, nog voordat de titel op het filmboek is verschenen, duidelijk is wie de slechterik is. Daarna wordt alle tijd genomen om met enige humor, maar zonder verdere karakteruitdieping, de zeven helden bij elkaar te brengen. De uiteindelijke confrontatie wordt breed uitgesponnen. Veel slechteriken, veel kogels….

De goede filmmuziek -typisch Western- is van James Horner (Titanic, Avatar, Legends of fall), tevens zijn laatste wapenfeit, omdat hij vorig jaar is verongelukt met zijn sportvliegtuigje.

The magnificent seven is inderdaad de zoveelste remake geworden. Maar wel vier sterren, omdat het een hele vermakelijke Western geworden is van ruim 2 uur.

4. Recensie van HMH86

De film is een remake van een remake, maar laat je daar vooral niet door afschrikken.

Het verloop is redelijk voorspelbaar maar wel onderhoudend. De zoektocht naar de Magnificant 7 duurt misschien net iets te langen er ontbreekt hier en daar wel wat diepgang.  Er wordt vooral aandacht besteed aan Chisolm en waarom hij de bewoners van Rose Creek helpt.

De eerste helft van de film zorgt al voor vuurgevechten zoals je ze in een Western verwacht. Het laatste gedeelte van de film is gevuld met nog veel meer vuurgevechten en soms doet het wat te gerepeteerd aan.

Er is moeite gedaan om een multiculturele cast samen te stellen, een Afro-Amerikaan, een Aziaat een Mexicaan en een Indiaan. Vincent D'Onofrio zorgt als Jack Horne voor een humorvolle toevoeging. De rol van de corrupte mijneigenaar Bartholomew Bogue word vervuld door Peter Sarsgaard. Met recht een Bad Guy te noemen waar je dan ook vanaf moment één een hekel aan hebt.

Haley Bennett lijkt als Emma Cullen de enige van de hele bevolking van Rose Creek te weten hoe ze met een wapen om moet gaan. De rest van de bevolking bestaat uit boeren die nog nooit een wapen te hand hebben genomen.

De ongerepte ruwe natuur en het welbekende western straatbeeld met de Saloon als middelpunt zijn schitterend om naar te kijken.

Het is een redelijk voorspelbare maar wel vermakelijke film.