Recensies Jack Reacher: Never Go Back

Actie / Avontuur / Crime - Vanaf 12 jaar

Jack Reacher: Never Go back

Jack Reacher: Never Go Back is de nieuwe actie-thriller met Tom Cruise (Mission Impossible franchise, Edge of Tomorrow) van regisseur Edward Zwick (The Last Samurai, Blood Diamond). De nieuwe film is het vervolg op Jack Reacher uit 2012 en is gebaseerd op het 18e boek uit de populaire Jack Reacher boekenreeks van schrijver Lee Child getiteld Never Go Back.

Onderstaand de recensies op Recensies Jack Reacher: Never Go Back

1. Recensie van MamaEvy

Jack Reacher:Never go back is een actiefilm met in de hoofdrol Tom Cruise, die deze keer de rol van Jack Reacher op zich heeft genomen. Zoals altijd vertolkt hij zijn rol weer enorm goed. Uiteraard zien we ook Cobie Smulders die naast hem staat als Majoor Susan Turner. Samen vormen ze een top team dat probeert hun naam te zuiveren van misdaden die ze niet hebben gepleegd. Het tweetal lijkt perfect op elkaar ingespeeld en dit is terug te zien op het witte doek.

Vooral de actie mogen we niet over klagen. Er zijn genoeg botbreuken en schietpartijen te zien en ook de muziek speelt een grote rol. Op de juiste momenten wordt er op de gevoelens van de kijker ingespeeld. Gaan we een spannende scène tegemoet, dan kom je hier al gauw achter door de muziek. Overigens niet altijd. Er zijn namelijk ook genoeg schrikmomenten verwerkt in de film, heerlijke momenten om even uit je stoel op te wuppen.

Wie van actie houdt komt bij het kijken van deze film niets tekort. Daarom een echte aanrader.

Zoals gewend van films met Tom Cruise is deze film lichtelijk overdreven als het op actie aan komt. Persoonlijk ben ik niet zo’n fan van deze acteur, maar verbazingwekkend genoeg heeft hij me deze film niet zo op mijn zenuwen gewerkt. De verdere acteurs waren mooi gekozen.

De special effects in de film zijn verbluffend goed, je kunt nep haast niet van echt onderscheiden en dat is toch wat je wilt in een goede actiefilm. Het verhaal zat erg goed in elkaar, met uiteindelijk één grote plottwist. Niets is wat het lijkt, en dat blijkt met deze film wel weer.

Erg veel muziek en bijgeluid zit er niet in de film, maar dat zou in dit geval ook alleen maar afleidend zijn. Als met al een zeer goede film.

3. Recensie van Ferdinand

Jack Reacher; Never go back
    Jack Reacher, geregisseerd door Edward Zwick (o.a. Blood diamond, The last Sumurai en Shakespeare in love; niet de minste films) is het tweede deel dat nu met Tom Cruise is verfilmd naar de populaire boeken van Lee Child. Verder zien we goede rollen van Cobie Smulders (als Susan Turner) en van de pas 18-jarige Danika Yarosh (Samantha Dayton).

De film begint sterk. Direct is duidelijk wie de hoofdpersoon is en wat je te wachten staat: ouderwetse actie en een held van weinig woorden. Het is het genre waarmee Tom Cruise beroemd is geworden (o.a. Mission Impossible, Obilivion, Top Gun). Waar hedendaagse actiefilms nog al eens lijden aan een overdaad aan computeranimatie, gaat deze film nooit echt over the top. De actie blijft gedoseerd en er is tijd voor een tweede verhaallijn waarbij tot het einde onduidelijk blijft of de stoere Jack Reacher een opstandige dochter heeft. Stiekem het leukste onderdeel van de film.

Is het dan allemaal goed? Nee, de film mist de nodige humor (alhoewel de grap met de zwarte Sedan erg leuk is) en het verhaal is bij vlagen ongeloofwaardig en erg gelikt Amerikaans. En stereotiep, bad guys dragen een onopvallende lange zwarte jas en zwarte leren handschoenen bij een achtervolging tussen het publiek.

Twee sterren. De ‘diehard’ Tom Cruise fans mogen er op eigen risico een extra ster bijtellen.

4. Recensie van Jeroenk3

Tom Cruise speelt wederom de sterren van de hemel in de actie film Jack Reacher. Het is zeker niet nodig om het eerste deel zien. Cruise speelt een ex Majoor uit het leger die zonder vaste woon en verblijfplaats misstanden binnen defensie zelf oplost. En waarom zou je wapens gebruiken als je ook vuisten hebt. De film wordt moet opgebouwd en de rollen van zijn dochter (Danika Yarosh) en Cobie Smulders als Kaptein Turner zijn mooi neergezet.

Echt een hele vermakkelijke film die goed in elkaar is gezet. Zeker een aanrader!