Recensies Doctor Strange

Actie / Avontuur / Fantasy - Vanaf 12 jaar

Doctor Strange

In Marvel’s Doctor Strange volgen we het verhaal van de wereldberoemde en arrogante neurochirurg Dr. Stephen Strange. Zijn leven verandert compleet na een verschrikkelijk auto-ongeluk. Zijn handen raken hierbij dermate gewond, waardoor zijn carrière als chirurg voorbij is. Noodgedwongen gaat hij op zoek naar hoop en genezing in de mysterieuze plaats Kamar-Taj. Hij komt erachter dat dit niet alleen een plek voor genezing is, maar ook het strijdtoneel tegen onzichtbare duistere krachten die vastbesloten zijn om onze realiteit op de Aarde te vernietigen. Strange leert nieuwe magische krachten te gebruiken om de Aarde te beschermen tegen dit kwaad uit andere dimensies. Hij staat voor de keuze om terug te keren naar zijn gelukkige bestaan vol aanzien, of om alles achter zich te laten en de wereld te verdedigen als machtigste magiër die er bestaat. Ga mee met Strange op een gevaarlijke, mystieke en visueel fenomenale reis.

Onderstaand de recensies op Recensies Doctor Strange

1. Recensie van Ferdinand

Doctor Strange: een nieuwe filmheld is geboren!
    Na onder andere ‘Hulk, Spiderman, X-Men & Iron Man’ komt Marvel nu met de 3D-verfilming van een minder bekende comic-held van hun: ‘Doctor Strange’. De slimme, rijke, maar oh zo arrogante dokter Stephen Strange wordt hierin overtuigend gespeeld door een (al jaren) in topvorm verkerende Benedict Cumberbatch. Bekend geworden door zijn rol als ‘Sherlock Holmes’ in de gelijknamig BBC serie, maar ook als de Enigma kraker ‘Alan Turing’ maakte hij indruk in ‘The Imitation Game’.

Filmliefhebbers die de duizelingwekkende beelden van over elkaar tollende landschappen van ‘Inception’ nog op hun netvlies hebben staan, zullen zeker niet teleurgesteld worden in ‘Doctor Strange’. In ‘Doctor Strange’ gaat het alleen nog wat verder en lijkt het soms wel een kunstwerk van ‘Escher’, waarbij je niet meer weet, wat het begin en wat het einde is.

Bij vlagen dus visueel overdonderd en dat regisseur Scott Derrickson zijn krediet heeft verdiend met het betere horrorwerk zie je af en toe terug in de twee uur durende film. Hier en daar slaat de film wat door, maar dit wordt gecompenseerd door de nodige, vaak gortdroge, humor.

Oh ja, blijf nog wel even zitten wanneer de aftiteling begint. De film schijnt (inderdaad, ik heb dat -ook- gemist….) nog niet helemaal afgelopen te zijn……

Vier sterren voor een visuele, magische betovering! Kijken !

2. Recensie van druivin

Doctor Strange: weer een super mooie verfilming zoals we van Marvel gewend zijn. Alleen is in deze film het vechten tussen goed en kwaad ondergedompeld in een magisch sausje.

De film begint vrij tam en gaat daarna over in een stroomversnelling van special effect naar effect.
    Door het vele geweld in de film vind ik de leeftijdsgrens van 12 jaar en ouder wel erg gepast.

De acteurs spelen hun rollen weer super goed waardoor het verhaal super mooi overkwam.
    Ik vind het een super originele film afgezien van het fijt dat ze allemaal uit strips komen. Een film zoals deze, hoe hij in elkaar gezet is zien we niet zo vaak voorbij komen en dat waardeer ik erg in de film.

De film zit bom vol van mooie omgevingen en plaatsen. De magie spat van het doek en de film trekt je geheel mee van begin tot eind. De muziek is opzwepend en past daardoor perfect bij deze film. En dat de film bijna twee uur duurt merk je totaal niet van mij had hij nog wel wat langer mogen duren.

Er zit veel humor in deze film naast al het vechten, en voor de romantiek is er ook weer plaats gemaakt in deze film.

Zoals we van Marvel gewend zijn heeft ook deze film een toegift een sneakpeak naar een eventuele andere film of een vervolg. Dus als je denkt dat hij is afgelopen en het beeld wordt zwart blijf dan toch nog even zitten en dan zie je nog even een oude bekende genaamd Thor. Een super mooie film van Marvel die ik zeker nog een keer ga zien en ook een ieder die van dit soort films houd aanraad te gaan kijken hij zit goed in elkaar en het is een mooi verhaal om te volgen.
    Ik denk alleen wel dat ik hem in de volgende keer 3D XD ga kijken want ik denk dat hij dan nog meer binnenkomt dan gewoon 3D.

Prachtige Marvel film.

Dr Strange , een chirurg die na een ongeluk niet meer zijn werk kan doen , en op zoek gaat naar genezing.

Daarvoor reist ie af naar Nepal en komt daar in een andere wereld , hier leert hij vaardigheden en technieken waarbij hij zijn handen weer goed kan gebruiken.

In deze film zijn er ook weer de slechteriken die verslaan moeten worden .

Geweldige geluidseffecten en de scene's boeien je de hele film.

De gewone beelden veranderen door de magische krachten van de spelers , gebouwen schuiven en draaien alle kanten op wat dankzij de nieuwe computertechnieken zorgt voor geweldige actie scene's

Dr Strange speelt een arrogante man , maar heeft ook droge humor waardoor je lachspieren ook zeker aan bod komen in deze film.

Vind het zeker een aanrader om heen te gaan, boeiend tot het eind.

4. Recensie van Jorien

Doctor strange gebasseerd op een van the Marvel comics is een spectaculaire film. Het begint bij het leven van dokter Strange en zijn werk als neurochirurg. Hij heeft alles goed voor elkaar, verdient goed geld en heeft een zeer welvarend leven. Dit alles valt in het niet nadat hij een auto ongeluk krijgt en de zenuwen in zijn handen zeer ernstig beschadigd zijn. Vanaf dat moment zie je hem martelen om zijn oude leven weer terug te krijgen en komt via via terecht in Kamar-Taj.

Het eerste gedeelte van de film is vrij rustig en leid je langzamerhand naar wat Doctor Strange zal gaan worden en zal gaan kunnen. Het tweede gedeelte van de film bevatten veel actiescenes welke er ook fantastisch uitzien. Grote wereldsteden en gigantische decors zullen te zien evenals het onmetelijke multiversum. De special effects zien er super mooi uit. Het is druk maar wel heel bijzonder om te zien wanneer de omgevingen alle kanten opdraaien en dubbelvouwen. De acteurs spelen hun rol en goed. Benedict Cumberbatch (doctor Strange) gebruikt de nodige flauwe humor en sarcasme om zijn rol als nieuwe onbekende Hero te vertolken. Alles is bij elkaar is het wederom een goed geslaagde film gebasseerd op the Marvel Comics. Prima acteurs, mooie beelden en gepaste en ondersteunende filmmuziek. Het is wel raadzaam om even te blijven zitten aan het einde van de film aangezien er nog een klein fragment wordt getoond. Dit is natuurlijk weer een mooie opzetje voor nieuw vervolg.