Recensies John Wick 2

Actie / Crime / Thriller - Vanaf 16 jaar

John Wick 2

In dit spectaculaire vervolg op de hit uit 2014 moet de legendarische sluipmoordenaar John Wick (Keanu Reeves) zijn pensioen uitstellen wanneer een oud-collega de macht over een schimmige Italiaanse organisatie probeert te grijpen. Gebonden door een bloed-eed om hem te helpen reist John af naar Rome. Daar komt hij tegenover de beste moordenaars ter wereld te staan in een bloedstollende strijd vol adrenaline die de non-stop actie van het origineel naar een geheel nieuw level tilt.

Onderstaand de recensies op Recensies John Wick 2

Deze film kent meerdere uiteenlopende dimensies qua tijdsverloop. Het intro is van een dusdanige duur dat je het gevoel krijgt dat de pauze weldra zal aanvangen. Het is een binnenkomer van jewelste. Een belofte voor de rest van de film. Niets is echter minder waar. Na het gigantische spektakel van het begin, zwakt het tempo daarna behoorlijk af. Vóór de pauze is er verder weinig aan spanning en sensatie te bespeuren. Maar dat geldt niet voor de tweede helft. In tegenstelling tot het eerste gedeelte, spatten de actiescènes over het scherm. Met als oogstrelend hoogtepunt de gevechten in het glazen labyrint. Tenenkrommend.

Keanu Reeves speelt John Wick, een brute ex-huurmoordenaar die op het punt staat om met pensioen te gaan. Als een kat met 9 levens overleeft hij iedere aanval. Onoverwinnelijk in zijn strijd. Iemand die nooit opgeeft. Waarbij meteen ook een derde John Wick niet uitgesloten wordt geacht.

Een fantastische film voor een ieder die van actiefilms houdt. En zeker niet geschikt voor kijkers met een zwak gestel. Misschien dat er om die reden vooral mannen in de zaal zaten. Of zaten de vrouwen bij Fifty Shades Darker?

John Wick Chapter 2
    Waar het succes van het eerste deel nog enigszins onverwachts uit de lucht kwam vallen, daar werd door sommigen toch wel reikhalzend uitgekeken naar deze sequel. En alvast ter geruststelling, deze film kan je rustig gaan kijken zonder het eerste deel te hebben gezien.

John Wick 2 is wederom een k-e-i-h-a-r-d-e, maak me vooral niet kwaad, actiefilm (16+) geworden. Keanu Reeves (The matrix) is goed gecast als de onverstoorbare huurmoordenaar van heel weinig woorden, die overtuigend zelf het overgrote deel van zijn actiescènes doet.

Regisseur en ex-stuntman Chad Stahelski verdient lof dat hij niet een slap aftreksel heeft willen maken van het eerste deel. Hij heeft, binnen de grenzen van dit type film, een redelijk verhaal neergezet, zonder de film te overladen met overgelikte computeranimaties.

De film begint dan ook met spectaculaire beelden van een achtervolgingsscène in New York bij avond. Daarna is de film wat meer tijd nodig en vooral in het tweede deel -dat zich in Rome afspeelt-worden de actiescènes heftiger en gewelddadiger. Bij dat laatste had je bij deel èèn wat meer begrip, omdat John Wick toen uit was op wraak, In dit deel ontbreken die ‘verzachtende’ omstandigheden wat meer.

Drie sterren. Heel, ontzettend veel meer (dode slechteriken), is niet altijd beter. Toch blijft het personage John Wick boeien.

3. Recensie van MamaEvy

John Wick 2 - Een goeie actiefilm met Keanu Reeves in de hoofdrol die we natuurlijk kennen van The Matrix. Ook voor Riccardo Scamarcio is een rol weggelegd, namelijk die van Santino d'Antonio. Uiteraard kon Ian McShane ook niet ontbreken die de rol van Winston op zich heeft genomen.

In het begin van de film wordt je meteen met je neus op de feiten gedrukt. De actie spat van het scherm af al vanaf de eerste minuut. Om deze film goed te begrijpen is het niet geheel onverstandig om ook deel 1 van tevoren te kijken. Anders zou je wellicht niet begrijpen waarom John zo'n wrok koestert om zijn overleden hondje en gestolen auto. De actie stopt een tijdje na de eerste minuten. Dit zorgt ervoor dat de film een beetje moeizaam verloopt op de rustige stukken waardoor je de aandacht er niet meer bij houdt. Ook de vechtpartijen duren soms erg lang, maar eindigen altijd weer verrassend. Verdere actie maakt een hoop goed en zorgt voor afwisseling. De special effects zien er goed uit en ook de muziek in de film mogen we niet over klagen. Die zorgt voor de juiste sfeer op de juiste momenten.

Voor een echte actieliefhebber is dit een goeie film. Zeker voor die mensen is deze film een aanrader.

Een film met in elk geval veel actie en de grens voor 16 jaar en ouder is dan ook zeker geen slecht idee met de bijkomende lugubere beelden. Helaas valt het effect van een thriller wel een beetje weg in de film omdat sommige scènes simpelweg te lang duren en te uitgebreid worden behandeld. De acteurs zijn wel goed gekozen. Keanu Reeves als de stoere hoofdrolspeler baant zich een weg door de gevechten heen en eerlijk is eerlijk, die gevechten zijn best gaaf om te zien. De rol van Ruby Rose als de dove bewaker van Santino D’Antonio vult haar rol prima, al is ze niet heel erg op de voorgrond aanwezig.

Wel erg jammer en zeker een afbraak aan de film is de overdonderende beginscène en het lange, vlakke stuk dat daarna volgt. Waar het zo spannend lijkt, wordt dat dan toch ineens een stuk minder. De tweede helft van de film was wel gevuld met actie, maar overdaad schaadt en ook dan lijken de scènes te lang te worden met teveel overdreven actie.

De verhaallijn is wel leuk in elkaar gezet en gedetailleerd laten zien, wat wel het kijken waard maakt. Op zich dus een leuke film, maar er had meer in kunnen zitten.