Recensies Logan

Actie / Sciencefiction - Vanaf 16 jaar

Logan

In de nabije toekomst ontfermt een vermoeide Logan (Hugh Jackman) zich over de zieke Professor X (Patrick Stewart) in een schuilplaats op de grens met Mexico. Logan probeert zich te verschuilen voor de wereld en zijn nalatenschap. Maar als een jonge mutant op de vlucht voor duistere krachten zijn pad kruist, kan hij zich niet langer verstoppen.

Onderstaand de recensies op Recensies Logan

Hugh Jackman spat weer van het scherm als wolverine....En hoe!!

Je ziet dat hij zijn rol trouw is gebleven en doet hem zeker eer aan. Hij is dit keer rouwer en iets asocialer, hij vloekt er flink op los, wat meteen een bepaalde lading geeft aan de film. In deze film zie je de andere kant van de oude mutant Logan. En dat kijkt heel anders dan je gewend bent. Deze keer zijn de acties een stuk rouwer, brutaler en best intens. Er is hier en daar wel flink aan special effecten gedaan die goed uit de verf komen. Het bloed spat nog net niet bij je op schoot en vandaar dat de leeftijdskeuring van 16 jaar dan ook zeer terecht is.

De film bevat zo nu en dan wat humor, wat dan even de spanning breekt. Het begint meteen heel goed, en loopt lekker door tot het eind. Wel is het verhaal anders dan je van een Marvel film gewend bent, maar dat mag de pret niet drukken. De film eindigt dus hier voor ‘Logan’, maar meteen opent dat natuurlijk weer deuren voor nieuwe mutanten, zoals Laura (Dafne Keen) dat in deze film o.a de jongste nieuwe mutant blijkt te zijn met dezelfde gaven als Logan. En juist met dat vooruitzicht, kunnen we in de toekomst hopelijk weer heerlijk naar onze helden blijven kijken.

2. Recensie van HMH86

Logan is een rauwe actie film met veel emotionele momenten. Dit is geen superhelden film zoals Marvel ze normaal gesproken aflevert. Dat maakt deze film een superhelden film met een hele fijne twist. Het is een plezier om naar te kijken! Er vallen geen gaten in het verhaal en je verveelt je geen moment.

We zien Hugh Jackman uiteraard opnieuw in de huid van Logan en hij is hierin zeer overtuigend. Logan krijgt veel te verduren, zijn relatief 'rustige' leven wordt verstoord door Laura gespeeld door Dafne Keen. Dafne Keen zet Laura geweldig en vol overgave neer! Deze jonge actrice steelt al heel snel je hart.

Zonder Charles Xavier gespeeld door de legendarische Patrick Stewart is een film over mutants natuurlijk niet compleet. Ook hij stelt zeker niet teleur!

Marco Beltrami is verantwoordelijk voor de film muziek en het past erg goed bij het verhaal. Hij heeft ook de muziek verzorgt voor vele horror films en voor Wolverine. De film wordt afgesloten met een fantastisch nummer van Johnny Cash.

De regisseur James Mangold heeft voorheen ook Wolverine geregisseerd en bezorgd de kijker opnieuw veel kijkplezier.

Kortom, een absolute aanrader!

3. Recensie van BIGED

LOGAN – De trailer belooft een spectaculaire film in een bijna westernachtige setting in Texas. Het is de prominente Wolverine, nu als Logan gespeeld door Hugh Jackman die rol die hij al vele malen heeft kunnen vertolken in de cyclus van X-MEN films.

Het verhaal beschrijft, naar meer menselijke maatstaven, het onbeduidende resterende leven van de supermutant Logan. Het slijt zijn dagen met verzorgen van een oude X- MEN fan en hij heeft een onbenullig baantje als chauffeur. De superheld is op zijn retour. De film pakt je meteen en is heftig en direct niet voor niets dus vanaf 16 jaar. Regisseur James Mangold laat veelvuldig heftige vechtscènes zien waarin Logan het beste tot zijn recht komt.

Het verhaal lijkt op een komende einde van supermutant Logan, maar Marvel zou Marvel niet zijn als het plot de mogelijkheid tot een vervolg openhoud. In de vorm van een gemuteerd meisje genaamd Laura begrijp Logan dat dit zijn toekomst is. De verwantschap tussen de twee is duidelijk herkenbaar in hun rauwheid en directheid. Wanneer de badguy wordt verslagen in heerlijke rauwe vechtscènes in een bijna apocalyptisch landschap is inderdaad dat zaadje gepland.

De film is ruim 2 uur en een kwartier wat voor mij ook wel iets korter had gemogen. Waarschijnlijk wilde de regisseur een volwaardig einde van zijn imposante mutant superheld Wolverine neerzetten. Dat had ook zeker gelukt met een korte film. Het is echt een aanrader voor de X-MEN fans maar alle lof gaat uit naar Hugh Jackman die deze mutant tot een iconische superheld heeft verheven.