Recensies Life

Drama / Sciencefiction - Vanaf 16 jaar

Life

Zes bemanningsleden van een internationaal ruimtestation staan op het punt om één van de belangrijkste ontdekkingen uit de geschiedenis van de mensheid te doen. Ze kunnen als eerste aantonen dat er buitenaards leven is op Mars. Als de bemanningsleden hun onderzoek starten en hun methodes onbedoelde gevolgen krijgen, blijkt deze buitenaardse levensvorm intelligenter dan verwacht.

Onderstaand de recensies op Recensies Life

Een aardig realistische horror film over hoe het zou kunnen gebeuren.....

Origineel omdat het mogelijk zou kunnen zijn en het naar mijn idee nog niet eerder zo is weer gegeven.

De acteurs spelen niet over de top maar goed.Het is niet zo dat er specifiek iemand uit springt als personage, ze spelen hun rol gewoon goed. Dit maakt het verhaal juist realistischer.

Mooi hoe het ruimteveer word weergegeven en hoe men zich beweegt in die ruimte.

Het verhaal komt langzaam op gang, en er zitten aardig wat schrik momenten in, maar dat is te verwachten in zo'n soort genre.

2. Recensie van Samdegeus

Indrukwekkende sciencefiction thriller

Life past in het rijtje sciencefictionfilms als Alien en Gravity. De Zweedse regisseur Daniel Espinosa heeft hier een indrukwekkende film aan toegevoegd. Spanning wordt afgewisseld met rustiger momenten. Ruimte voor humor is er niet echt. De meeste scenes zijn eerder bloedserieus. Het tempo waarin de gebeurtenissen zich voltrekken ligt hoog, waardoor de film geen seconde verveelt.

De film speelt zich voor het grootste gedeelte af in kleine ruimtes waardoor je tijdens de bijna gehele film met een claustrofobisch gevoel zit te kijken. Espinosa heeft er een visueel spektakel van gemaakt, ondersteunt met goed geluid (muziek).

De cast bestaat uit topacteurs, die alle zes uitstekend werk leveren. De spanning is regelmatig om te snijden en aan het slot weet Espinosa er nog een geweldige climax uit te slepen.

Life is zeker een aanrader om te gaan kijken!

Life.

Science fiction/horror.

Film begint goed ,veel aktie en effecten vliegen over het scherm, en de muziek is ook erg meeslepend.6 bemanningleden van een ruimteschip,dat rond cirkelt om mars ontdekken dat er leven is op mars en onderzoeken weefsel wat dood lijkt, in hun laboratorium aan boord.Calvin , zoals ze het noemen blijkt anders te zijn dan ze dachten, en al gauw komen er bizarre beelden over het scherm. De bemanning komt in een benarde situatie en zet alles op alles om het weer onder controle te krijgen.De personage’s zijn goed gespeeld en ieder heeft zijn eigen verhaal .De beelden zijn best schokkend en gruwelijk. Door de muziek is het effect nog sterker en boeit de hele film door.Het einde is niet wat je verwacht ,maar zet je wel aan het denken wat er nog meer zal komen.

De leeftijd vanaf 16 is zeker nodig omdat er best heftige beelden in zitten .Zeker een film om heen te gaan .

4. Recensie van MamaEvy

Life - Een film over leven dat gevonden is op Mars en bekeken en ontwikkelt word op ruimtestation ISS. Maar wat voor leven is het? Onderzoekers Rory Adams (Ryan Reynolds), Miranda North (Rebecca Ferguson), David Jordan (Jake Gyllenhaal), Hugh Derry (Ariyon Bakare), Sho Murakami (Hiroyuki Sanada) en Ekaterina Golovkina (Olga Dihovichnaya) gaan dit verder uitzoeken.

Het verhaal speelt zich af op ruimtestation ISS. Het leven van ruimtevaarders/onderzoekers is zo ontzettend mooi nagebootst dat dit je het gevoel geeft zelf een beetje in de ruimte te zijn. De onderzoekers zweven door het station en geven tijdens een zogenaamd interview een kijkje in hun dagelijks leven op het ruimtestation, hoe ze eten, hoe ze fit blijven. Echter blijft kennismaking met de karakters een beetje uit. Het wordt niet heel erg duidelijk wat de achtergronden van de personages zijn.

En dan is er leven ontdekt. Maar wat is het? Al snel volgen er horrorachtige taferelen en is het hele station in de ban van "Calvin", want zo wordt "het leven" genoemd. De muziek zorgt ervoor dat de spanning er in blijft en dat je wordt voorbereid op wat komen gaat. Maar wat dat telkens is, is maar de vraag.  Regelmatig zit je op het puntje van je stoel, of juist met je gezicht verstopt achter je handen. Het gaat er in ieder geval ruig aantoe.

Life is een goeie film voor degenen die van science fiction/horror houden. Ben je nieuwsgierig naar de film dan moet je zeker gaan. Ik heb vier sterren gegeven, maar de manier waarop de film is gemaakt is het misschien zelfs wel vijf sterren waard.