Recensies Before I Fall

Drama / Mysterie - Vanaf 12 jaar

Before I Fall

Wat als vandaag de enige dag uit je leven is? Wat als je maar één dag hebt om alles te veranderen? Samantha heeft alles goed voor elkaar: het perfecte leventje met de perfecte vriendinnen, het perfecte vriendje en zo lijkt het ook de perfecte toekomst. Totdat alles verandert … Na een ongeluk wordt Samantha wakker, maar blijkt het dezelfde dag te zijn als gisteren. Vanaf dat moment beleeft ze steeds opnieuw diezelfde 12e februari. Gevangen in deze herhaling begint Samantha zich af te vragen hoe perfect haar leven eigenlijk was. Klopt het beeld wel dat ze heeft van de mensen om haar heen? En moet ze de dingen eigenlijk niet heel anders aanpakken? Langzaam maar zeker komt Samantha erachter hoe ze in één dag het verschil kan maken. Niet alleen zijzelf moet veranderen, ze moet ook zien door te dringen tot anderen ... voordat de tijd om is!

Onderstaand de recensies op Recensies Before I Fall

In eerste instantie krijg je het idee dat het een echte puber film is. Leuke muziek die grotendeels jong volwassen aanspreekt.

Later komt er toch een wat diepere laag in de film.

De film is niet echt heel erg origineel maar doet denken aan The Butterfly Effect (2004).

Je voelt op een gegeven moment zelf ook een beetje de irritatie van Samantha (Zoey Deutch). Zoey zet een zeer geloofwaardige Samantha neer en je ziet haar gaande weg in het verhaal groeien. Ook hoe de vriendinnen met elkaar omgaan en waarom ze dingen doen zoals ze het doen komt geloofwaardig over.

Een aardige film over wat kleine veranderingen voor effect kunnen hebben.

2. Recensie van charly

Before I Fall

Is een echte highschool drama film. Zo eentje waarin je dus juist dat ene groepje meiden volgt. Je ziet hun dagelijkse bezigheden en bepaalde situaties die past bij een tiener.

Wat echter in deze film dus breekt, is dat de hoofdpersonage dus elke dag keer op keer weer meemaakt. Dit is al eens eerder gedaan en dus voelde het voor mij vrij cliche. Maar ik kan niet zeggen dat het vervelend was. Je wil toch weten wat nou het einde is. Je blijft dus wel geboeid. Misschien kwam dat ook door de muziek die mij scherp hield. Heerlijke meeslepende muziek die zeker paste bij het dilemma en situatie van het verhaal.

Ook de set waarin de film zich afspeeld is echt werkelijk prachtig. Het is opgenomen in Noordwest America een bosrijk gebied en in een deel van Canada. Dit geeft toch zeker de film een bepaalde sfeer. Anders dan je zoal ziet in doorgaans highscool-achtige films. Ook het weer Zoals mist en regen geven een gevoel van uitzichtloosheid, wat natuurlijk heel toepasselijk is, doordat het verhaal zich continu herhaald.

Vooral het laaste gedeelte van de film zit een prima boodschap in die het hem gewoon doet.

3. Recensie van gradsje

De film begint met een intro over de hoofdrolspeelsters. Een meisje die wakker word en denkt dat ze gedroomd heeft. Maar heeft ze wel gedroomd? Op weg naar school beleefd ze de dag nogmaals en gaat ze nadenken. Wat is er anders wat is het zelfde. De hele film is een wankelspel van vreemde gedachten. Wat gaan de hoofdrolspeelsters doen en hoe pakt dit uit?

Het verhaal lijkt voor de pauze eentonig en het zelfde. Na de pauze komt echter de spanning toch in het verhaal en krijgen sommige lijnen heel andere wendingen. Een film die voorspelbaar lijkt maar toch heel anders eindigt dan je zelf zou denken. De film blijft boeien van minuut 1 tot het einde.

De film is plaatsbaar in het genre The Butterfley effect. Wat beïnvloed hoe en wanneer je dag en wanneer ontwaak je uit die geheimzinnige droom. De film zelf vond ik goed in elkaar gezet. Scene's liepen lekker in elkaar over en de muziek paste continu goed bij de film. Het geheim van de film werd tot de laatste 20 minuten goed geheim gehouden.

4. Recensie van druivin

Before i Fall is een iets wat voorspelbare drama/mysterie film. Maar wel een film met een verborgen boodschap. Hierdoor wordt de film verrassend en krijgt hij een iets hoger cijfer. Het Acteerwerk is goed de muziek is passend verder is hij helaas vrij vlak. Niet echt een vernieuwende film maar wel leuk om te kijken hoeft niet per se in de bioscoop.

De meiden die de hoofdrollen speelden deden dit vol overtuiging. Maar wat mij vooral aansprak was de rol van underdogs Juliet en Anna zij hadden de lastige taak om de gepeste meiden de afgedankte dames te spelen op een school en dit kwam erg goed over. Je kon hun pijn en verdriet letterlijk voelen en dat vind ik super goed gedaan.

Erg origineel is deze film niet er zijn vaker films gemaakt over mensen die op een dag of in een tijd blijven hangen en dat herhaalt zich steeds. Maar door de onderliggende boodschap die je echter pas op het aller laatst snapt is de film weer uniek in zijn soort.

De film zelf was vrij simpel geschoten na mijn inziens gezien immers de zelfde dag steeds terug kwam met dezelfde personen en in nagenoeg de zelfde omgeving. In het begin was dit ook best zaai en denk je echt van waar kijk ik in hemelsnaam naar en je krijgt de nijging om in de pauze weg te willen lopen gezien er niet veel veranderd maar het tweede deel ging een stuk sneller en was ook meer waar voor je geld.

Al met al geen hoogstaande film, maar wel een mooie boodschap die er in de film zit en daardoor wel de moeite waard om te kijken. De twaalf jaar en ouder snap ik niet geheel in deze film gezien ik juist denk dat hij voor jongeren erg leerzaam kan zijn want pesten en de gevolgen daarvan zijn juist nu aan de orde van de dag. Van mij krijgt de film een 7.

5. Recensie van Jeroenk3

Before I fall

Samantha Kingston wordt op een dag wakker. Wat als een normale dag begint eindigt in een complete nachtmerrie. En dan is het weer ochtend.