Recensies Guardians of the Galaxy Vol. 2

Actie / Sciencefiction - Vanaf 12 jaar

Guardians of the Galaxy Vol. 2

Zet je schrap, want het meest buitengewone team van het universum is terug! In Marvel’s Guardians of the Galaxy Vol. 2 gaat het team opnieuw op pad en doorkruisen zij de verste uithoeken van het heelal. Uiteraard doen ze dit geheel in eigen stijl, op de knallende en onmisbare muziek van Awesome Mixtape Vol. 2. Star-Lord (Chris Pratt), Gamora (Zoe Saldana), Drax (Dave Bautista), Rocket (stem van Bradley Cooper) en Baby Groot (stem van Vin Diesel) proberen het mysterie te ontrafelen rondom Peter Quill’s vader. Oude vijanden worden nieuwe vrienden en ondertussen moet het team er voor vechten om één te blijven.

Onderstaand de recensies op Recensies Guardians of the Galaxy Vol. 2

Guardians of the Galaxy Vol. 2

Zelf had ik het eerste deel nog niet gezien, maar ik heb niet het gevoel dat ik iets gemist heb.

De beelden zijn best kleurrijk en de muziek gedurende de hele film is echt fantastisch. Een verzameling aan muziek uit de jaren 70’-80' is gewoonweg heerlijke. Nummers van o.a Blondie, Elton John, Orleans. BeeGees, Queen. En dat kan ik zeker waarderen. Het neemt je meteen mee in een bepaalde flow. Alles bij elkaar geeft het je een beetje een cartoony feeling. Persoonlijk stoorde ik mij hier totaal niet aan. De special effect zijn kneiters goed. Niet over de top, je wordt er niet door afgeleid en dat kijkt prettig. Je weet dat het een Marvel film is en accepteert de fantasie figuren en de prachtige grime die bij sommige gebuikt is. Ze hebben flink uitgepakt, echt uitstekend hebben ze dat gedaan.

De humor en bepaalde sentiment is er ook continu, heerlijk dat breekt die heftigheid van de special effects en hoort ook echt bij de Marvel films.

Wat ik juist ook erg leuk vind is dat je ook oudere acteurs ziet schitteren in de film zoals: Kurt Russell, Michael Rooker en zelfs Sylvester Stallone vervult nog een klein rolletje.

Wel duurt het even dat je uiteindelijk het plot door hebt, een beetje onsamenhangend. Maar al met al ben ik de volle 137 minuten vermaakt. Hou er rekening mee dat je langer blijft zitten. Na de aftiteling valt er nog wat te beleven.

2. Recensie van druivin

Eindelijk na meer dan een jaar wachten was hij er dan, deel 2 van de mooie Marvel film reeks Guardians of the galaxy. En net zoals in deel 1 wordt je weer getrakteerd op veel humor flauwe grappen en een boel actie. Alles wat je van een Marvel film verwachten kunt. Deel 1 was erg gaaf en deel 2 is nog beter nog meer humor meer achtergronden van de hoofdpersonages. Alles klopte gewoon super film erg genoten.

Het acteerwerk was zoals in deel 1 subliem. De personages mini Groot en Drax hebben in dit deel nog meer humor als in de eerste. Groot de kleine stiekeme danser met meer pit dan je denkt. En grote sterke Drax die toch nog meer een hartje heeft dan we al dachten. Verrassend vond ik in deze de rol van Yondu je krijgt nu eindelijk meer te zien en dat heeft hij super gedaan de omslag was subliem gespeeld. Ook de nieuwe volken die je nu ziet zijn erg mooi neergezet.

Er zijn erg goede technieken gebruikt in deze film. Je zit er van begin tot eind geheel in het is net alsof je zelf op dat schip zit en het meemaakt. Mooie futuristische omgevingen en smaakvolle personages en volkeren allen erg mooi in beeld gebracht. De achtervolgingen en space jumps zijn erg mooi gedaan een top staaltje film werk.

De muziek was weer heerlijk bekend van de jaren 80 en de halve zaal zong ook mee met de bekende nummers. De liedjes zijn erg mooi in het verhaal verwerkt en lopen ook synchroon met wat er op dat moment gebeurt dat maakt de film tot 1 geheel.

Echt een mooi vervolg van de welbekende Marvel reeks. Een film die je 2 uur en 16 min aan je stoel vast houd. Het is bijna jammer dat er een pauze in zit. Ik heb veel gelachen hier en daar een traantje weg gepinkt en vooral erg veel genoten. Echt een aanrader om te gaan kijken. En heb je deel 1 nooit gezien geen nood je hoeft hem niet gezien te hebben om deze film te begrijpen en vooral ook mooi te vinden. En oja zoals alle Marvel films hebben heeft deze ook een toegift in en bij de aftiteling dus even blijven zitten tot na de aftiteling.

3. Recensie van BIGED

Guardians of the Galaxy Vol. 2 : Een veelbelovend spektakel wat kunnen verwachten van MARVEL en onze b-helden. Deze sequel is het logische vervolg op deel 1 uit 2014 dat supergoed ontvangen werd en wereldwijd een kassucces was. De film is eigenlijk een humoristische parodie op de stal van Superhelden die de toon aanvoeren bij MARVEL. Het verhaal kent een aantal plotlijnen, het bekende goodguy and badguy, de redders en de slechteriken tegen elkaar, de zoektocht naar identiteit in de vader en zoon relatie en een vleugje romantiek.

Alles bepalend in de film is de humor die de personages laten zien, grappige dialogen om onmogelijke momenten. Het lijkt bijna alsof de aanval scènes in de ruimte ter overbrugging gemaakt zijn maar zeker niet leading dat maakt deze film bijzonder leuk. Daarnaast wordt je overspoeld met heerlijk jaren 80 muziek een mooi contrast met het galactische universum waar onze helden zich in bewegen.

Deze film heeft meer body dan deel 1. De film is echt een hoogstaand stukje van grimewerk. Er passeren vele karakter en creaties in prachtig geanimeerde werelden. De animatietechnieken zijn hier optimaal gebruik. De film is zeer verassend, humorvol en heerlijk om te volgen. De combinatie van deze b-helden van MARVEL vraagt duidelijk om een deel 3. Een echt aanrader voor ook de niet science fiction liefhebber die toch een vleugje van het MARVEL virus wil meepikken.