Recensies Baby Driver

Actie - Vanaf 16 jaar

Baby Driver

De getalenteerde jonge bestuurder van vluchtauto's Baby (Ansel Elgort, The Fault in Our Stars) ontmoet het meisje van zijn dromen (Lily James, Cinderella, Downton Abbey) en wil stoppen met zijn criminele bestaan. Als hij door zijn opdrachtgever (Kevin Spacey, House of Cards) gedwongen wordt om mee te werken aan een overval die gedoemd is te mislukken, zet hij zijn leven, zijn liefde en zijn vrijheid op het spel.

Onderstaand de recensies op Recensies Baby Driver

1. Recensie van Ferdinand

Baby Driver
    Onmiskenbaar enige gelijkenis met ‘The fast and the Furious’ en ‘The Transporter’, maar met Baby Driver heeft regisseur Edgar Wright (Hot Fuzz) zijn eigen draai gegeven aan het populaire genre van humoristische actiefilms met snelle auto´s ! Nagenoeg alles aan deze 16+ film is goed. Een topcast, ouderwetse over-de-top actie (dus niet uit de computer en dat verschil zie je!), mooie achtervolgingen, humor en heerlijke muziek !

Deze snelle film voelt aan als een avondje achtbaan op een hele luidruchtige kermis. Doordat de hoofdpersoon door een traumatische ervaring voortdurend oorsuizingen heeft, draait hij de hele dag muziek af op zijn oordopjes. Hierdoor wordt het grootste gedeelte van de film (in de Dolby Atmos zaal, dus de muziek is optimaal) begeleid door nummers van o.a. The Golden Earing, Queen, Blur, Barry White, The Commodores en Simon & Garfunkel.

De topcast wordt aangevoerd oudgedienden Kevin Spacy (American Beauty) en Jamie Foxx (Ray), beide goed voor minimaal een Oscar. En daarnaast jonggediende Ansel Elgort (Divergent, The Fault in Our Stars) en Lily James (Cinderella en Downton Abbey).

Vier sterren voor Baby Driver. De film pakt je direct beet vanaf het begin en laat je eigenlijk nergens meer los. Daarom des te verrassender de laatste 10 minuten van de film.

2. Recensie van druivin

Baby driver een film met veel actie, Mooie auto’s en veel zeer veel muziek. Een prima combi voor een avondje genieten. Een mooie actie film om naar te kijken en bijzonder in zijn soort gezien de vele muziek perfect in de film samen vloeit en dit zie je niet vaak.

De acteurs spelen hun rol perfect het komt zeer echt over en je leeft volledig met ze mee. Actie, humor, romantiek de film heeft een beetje van alles.

De overvallen en de autoritten zijn super in beeld gebracht ze lijken echt en de special effects komen zeker bij je binnen vooral als je het in de XD zaal kijkt. Door het Atmos geluid zit je volledig in de film.

Hoewel de film eerst langzaam op gang komt zit je er volledig in als je bij de pauze beland bent, en het is tegen die tijd zo spannend dat je het jammer vind om pauze te gaan houden.

Deze film is een goed vermaak voor jong en oud en de varia aan muziek zal een ieder aanspreken.

Deze film is op alle fronten goed gelukt dus zeker een aanrader om te gaan kijken. Actie goede muziek en zeer snelle auto’s en een goed verhaal niet te vergeten. Een echte aanrader om te gaan zien in de bioscoop.

Een film waarbij de opbouw en verloop van het verhaal ietwat lijkt op The Fast and the Furious, maar iets minder actie en iets meer thriller en een vleugje komedie. Met bekende acteurs als Jamie Foxx, Flea, Lannie Joon en Kevin Spacey is de film gegarandeerd boeiend om te kijken. Ansel Egort, die de hoofdrol vertolkt als Baby, is eveneens boeiend door zijn vele muziek en stille persoonlijkheid.

De special effects zijn goed en realistisch gemaakt, je kunt nauwelijks onderscheiden wat echt is en wat niet. Goed staaltje werk dus.

Wat betreft de muziek is eigenlijk maar één woord echt op zijn plaats: EPIC! Muziek in alle stijlen en uit alle tijden komt voorbij en alles is naadloos aangesloten op de muziek, tot het slaan van de autodeuren en het aan- en uitzetten van de ruitenwissers aan toe. Zeer goed in elkaar gezet hoe verschillende situaties zorgen voor verschillende stijlen muziek.