Recensies Annabelle Creation

Horror - Vanaf 16 jaar

Annabelle

Annabelle: Creation vertelt het verhaal van een poppenmaker en zijn vrouw, wiens dochtertje enkele jaren geleden tragisch is omgekomen. Wanneer het plaatselijke weeshuis zijn deuren sluit, besluit het stel een non en een aantal weesmeisjes in hun huis te verwelkomen. Zij worden al snel het doelwit van de pop Annabelle, de bezeten creatie van de poppenmaker. New Line Cinema en regisseur David F. Sandberg (Lights Out) komen met een vervolg op de succesvolle horrorfilm Annabelle, die wereldwijd meer dan 250 miljoen dollar opbracht. De nieuwe film is wederom geproduceerd door Peter Safran en James Wan, die eerder ook al verantwoordelijk waren voor The Conjuring-films.

Onderstaand de recensies op Recensies Annabelle Creation

1. Recensie van MamaEvy

Hoe Annabelle ooit is ontstaan. Een goed, duidelijk verhaal voor de mensen die de andere Annabelle film ook hebben gezien. En voor wie die film niet heeft gezien is dit natuurlijk meteen een goed begin van het verhaal.

Ik moet wederom vertellen dat het hele verhaal traag op gang komt. Voor de pauze zijn er de kleine spannende momenten die je regelmatig doen opwippen uit je stoel, maar de duidelijkheid van waar het verhaal allemaal om draait komt pas na de pauze. Er komt na verloop van tijd uitleg over hoe Annabelle is ontstaan. Het kwade is weer wakker geworden en dit word ontzettend goed neergezet door Talitha Bateman die de personage van Janice speelt.

Ook zijn sommige stukken erg voorspelbaar. Voor de spanning geeft het uiteindelijk niet. Het geeft wellicht enkel de vragen waarom men juist net die kamer in gaat, toch die deur opent, niet weg rent waar wij normale mensen dat misschien wel hadden gedaan. En daarom blijft het spannend. Zal hetgeen gebeuren dat je verwacht of juist niet? In deze gevallen kan ik alleen maar adviseren; Houd oren en ogen gesloten ;)

Annabelle Creation is een ontzettend goeie film. Voor mensen zoals mij die niet van horror houden misschien zelfs te goed. Is het een aanrader? Ik denk het wel. De film is goed in elkaar gezet, de beelden liegen er niet om. Hou je van horror dan moet je deze zeker gezien hebben. Hou je niet van horror, nare kwaardaarige dingen, onverklaarbare geluiden en dingen die uit zichzelf bewegen dan.... zou ik er misschien toch even over nadenken of je dit wel wilt zien. Het spanningsniveau is in ieder geval hoog. Daarom is deze film zeker vier sterren waard.

Annabelle: Creation
    Het schrijven van een recensie over een horrorfilm voelt voor mij een beetje aan als het maken van een wedstrijdverslag van de laatste cricketwedstrijd tussen Engeland en Zuid Afrika. En dat is ook tevens het mooie van recensist zijn bij het Moviepanel, je begeeft je soms buiten je comfort zone.

Regisseur David F. Sandberg, bekend van met name korte low budget horrorfilms, heeft met Annabelle niet geprobeerd een vernieuwende horrorfilm met een meesterlijk plot te maken. Nagenoeg alle horrorelementen die je kan verzinnen komen aan de orde; krakende vloeren, ‘meisje waarom ga je die enge kamer nu in…je weet toch dat…’, lange nachtjaponnen, een non met een kruis -ongelukkig uitgedrukt-, lampen die spontaan aan- en uitgaan, geesten, een vogelverschrikker, een pop die je liever niet op je slaapkamer hebt staan -geloof me, echt niet- en heel veel vioolmuziek. Daar ontbreekt het dus niet aan, maar toch wordt het nooit echt ‘horrifying’.

De beide jonge actrices Lulu Wilson als 'Linda' en Talitha Bateman als 'Janice', zetten een goede rol neer. De mooie Stephanie Sigman als de non 'Charlotte' is minder geloofwaardig, alsof je de paus door Brad Pitt laat spelen.

Twee sterren. Het is met Annabelle net als met cricket, je moet er wel een beetje van houden.

Annabelle.Creation Genre Horror.

Film die boeit van begin tot eind. Hoofdrolspeelster is Annabelle en 6 weesmeisjes ,met hun begeleidster, die een nieuw huis gaan bewonen ,bij de ouders van annabelle die bij een tragisch ongeluk is omgekomen. Haar vader was poppen maker en een van de poppen speelt een belangrijke rol in deze film.

De scene’s zijn geweldig goed verfilmd, en de muziek zorgt voor geweldige inleving van de film. De geluiden van piepende deuren en vloeren en schaduwen maken het bij meerdere scene’s zo goed dat je op het puntje van je stoel zit, of zoals meerdere de handen voor de ogen houden omdat ze de beelden te eng vinden. Het huis en de omgeving zijn ook weer zoals het in een horror film vaak is, afgelegen en allemaal donkere kamers waar je van alles uit kunt verwachten.

Het verhaal is goed te volgen en triggert je tot het einde van de film ,geen moment dat je denkt , wat eentoning.

De spanning hangt in de zaal en de schrik momenten zijn er in overvloed. Echt griezelen geblazen.

Leeftijd is zeker aan te raden van 16 jaar en ouder ,omdat er toch wel heftige beelden in voorkomen.

Voor de horror liefhebber zeker een aanrader .

4. Recensie van HMH86

Op veel punten is het verhaal best voorspelbaar. Toch weten de makers de spanning wel op te bouwen en zijn er genoeg schrikmomenten. Zoals het een horror film betaamd zit het vol met dreigende muziek, schaduwen en het 'kwaad'.

Anthony LaPaglia als Samuel Mullins is niet heel overtuigend, hij is vooral heel afstandelijk. Hij is de poppenmaker dus in die zin speelt hij een cruciale rol. In de serie Without a Trace speelde hij Jack Malone en heeft daarvoor in 2004 een Golden Globe gewonnen

Talitha Bateman speelt Janice, een meisje met polio. Zij merkt al snel een vreemde aanwezigheid in het huis van de Mullins. Lulu Wilson heeft als Linda de meeste indruk gemaakt. Een bang maar ook heldhaftig meisje die de confrontatie met de pop aangaat.

Als het 'kwaad' duidelijk zijn aanwezigheid laat gelden dan lijkt het, het ene moment alsof het heel veel kracht heeft en een andere moment kan het een deur niet openen. Dit is nogal tegenstrijdig maar als je in het verhaal zit dan is het er niet minder spannend om.

Deze film is een onderdeel van The Conjuring-franchise. David F. Sandberg is de regisseur, hij heeft meerdere korte, low-budget horror films op zijn naam staan. Het is een prequel van Annabelle uit 2014. Die film hoef je niet gezien te hebben om van deze te kunnen genieten maar het is natuurlijk wel leuk.