Recensies Stronger

Drama - Vanaf 12 jaar

Stronger

Stronger is het inspirerende en waargebeurde verhaal van Jeff Bauman (Jake Gyllenhaal), een doodgewone man die het symbool van hoop werd na de aanslag op de Boston Marathon in 2013. In een poging de liefde van zijn ex-vriendin Erin (Tatiana Maslany) terug te winnen, wacht de 27-jarige Jeff haar op bij de finish van de Boston Marathon op het moment van de aanslag en verliest beide benen. Als hij in het ziekenhuis weer bij kennis komt helpt Jeff het politieonderzoek door een van de daders te identificeren, maar zijn eigen strijd moet dan nog beginnen. Met de onaflaatbare steun van Erin en zijn familie gaat Jeff door een maandenlang fysiek en emotioneel revalidatieproces. Een periode waarin familiebanden op de proef worden gesteld, de trots van een gemeenschap wordt bepaalt en zijn innerlijke moed om met deze verwoestende tegenslag om te gaan overheerst.

Onderstaand de recensies op Recensies Stronger

1. Recensie van druivin

Stronger de aangrijpende film die het waargebeurde verhaal verteld van een van de slachtoffers die zwaar gewond raakte bij de bomaanslagen bij de Boston Marathon. Hoe hij vecht voor zijn genezing en het gevecht van de politie voor het pakken van de daders. Vooral het einde waar je de echte personen ziet vond ik een erg mooie toevoeging aan de film.

De film is super goed gefilmd je leeft letterlijk mee met Jeff je voelt zijn pijn en verdriet. En ziet en voelt hoe heel Amerika met hem meeleeft. Ook mooi om te zien vond ik hoe een normale jongen in de rol terecht komt van een volksheld zonder dat hij het zelf wil.

De acteurs spelen hun rollen zeer goed. De gevoelens komen echt over en zo beleef je het verhaal zeer goed. De muziek is passend bij de film en zorgt voor nog meer diepgang in de film.

Ik vond het een zeer indrukwekkende film en vond het erg mooi om de tragedie eens uit de ogen te zien van een slachtoffer. Ik vind deze film een aanrader om te gaan kijken minst je tegen dit soort dingen kunt gezien hij echt wel heftig is bij tijden. Een dikke 8 en dat is zeer verdiend.

2. Recensie van Marita Jose

Het verhaal van Jeff Bauman (Jake Gyllenhaal) en Erin Hurley (Tatiana Maslany) is origineel, maar toch mist er iets in de film. Het verhaal is niet echt verrassend  omdat je al weet dat Jeff het wel gered heeft.

Jake en Tatiana spelen hun rol goed maar op de een of andere manier is het toch een beetje afstandelijk. Het doet ook erg Amerikaans aan (oké dat is het ook), maar vooral op het laatste gedeelte van de film is het net een beetje te. Het is net of het verhaal een beetje uitgerekt is, het had ook in minder tijd gekund om het duidelijk te maken. Hierdoor zitten er wat te lange "saaie" stukken in.

Het is een wat langdradig verhaal, wat je niet echt pakt.

Jammer, het had ook anders gekund

Van mij krijgt ie een zesje

3. Recensie van Jeroenk3

De film Stronger gaat over de gevolgen van een toevallige bezoeker van de Boston Marathon waarbij twee bommen tot ontploffing kwamen. Altijd kwam Jeff Bauman (goed gespeelde rol van Jake Gyllenhaal) te laat maar dit keer, om zijn geliefde terug te winnen, was hij ruim op tijd. Gevolg, beide benen is hij kwijt geraakt door de explosie. Wat volgt is een iet wat langzame film over tegenslagen, mentale strijd, wilskracht en een moeizame relatie. Wees niet bang dat het een film is over hardlopen want dat is het niet.

De film is mooi gemaakt maar raakt niet echt ondanks dat het een op waarheid gebaseerde film is.

4. Recensie van MamaEvy

Stronger - Een dramafilm over de bomexplosies tijdens de Boston marathon en de nare gevolgen ervan uit het leven van één persoon.

Buiten dat het verhaal ontzettend mooi en dapper is, is het verloop van het hele verhaal wel erg traag. Allemaal een beetje langdradig in mijn beleving waarbij je je kunt afvragen of het echt nodig was om 118 minuten lang het verhaal op deze manier te verfilmen. Buiten al de drama was er ook ruimte voor humor, wat er voor zorgt dat de saaie momenten toch zo hier en daar doorgebroken worden. Ook de emoties worden zo hier en daar flink geprikkeld. De acteurs hebben wat dat betreft hun rollen enorm goed neergezet. Jake Gyllenhaal die de rol neerzette van Jeff Bauman die het grootste gedeelte van de film toch gehandicapt moest spelen, ontzettend knap. Dit zorgde er zo af en toe wel voor dat je mee ging voelen. Of wat denk je van Tatiana Maslany die de vriendin van Jeff speelde. Beide waren ze goed op elkaar ingespeeld.

Maar is de film verder een aanrader... Buitenom het feit dat het verhaal erg mooi is, zou ik deze film niet snel aanraden. Het verloop is toch te traag. Ik ben er van overtuigd dat deze film ook op een andere manier verfilmd had kunnen worden.