Recensies Wonders of the Sea

documantaire - Alle leeftijden

Wonders of the sea

In de natuurfilm Wonders of the Sea zie je de meest spectaculaire 3D beelden diep in de oceaan. De voice-over van de film is ingesproken door Arnold Schwarzenegger, die de documentaire ook mede produceerde. De acteur, bekend van hits als Terminator, Total Recall en Predator, wil met zijn medewerking meer aandacht geven aan de klimaatproblemen die ook het leven onderwater treffen. Wonders of the Sea 3D is een virtuele reis, niet alleen over maar ook ín de oceanen, gemaakt door Jean-Michel Cousteau (zoon van ontdekkingsreiziger Jacques-Yves Cousteau) en zijn kinderen. Door het gebruik van nieuwe, baanbrekende 3D filmtechnieken ziet men de oceaan als nooit tevoren, maar ook de huidige gevaren die onze wereldzeeën bedreigen. Wonders of the Sea 3D is mede geproduceerd door acteur en oud-gouverneur van Californië, Arnold Schwarzenegger, die als voice-over de kijker meevoert in dit visuele onderwaterwereld-spektakel.

Onderstaand de recensies op Recensies Wonders of the Sea

We worden meegevoerd met de familie Cousteau naar de onderwater wereld. Prachtige vissen en koralen komen voor bij en die zie je dan in 3D. Heel mooi om te zien maar niet echt vernieuwend, wat wel bijzonder is dat het in 3D is. Maar daar is het dan ook mee gezegd.

Je ziet alles van heel dicht bij en er is zeer bijpassende muziek bij.

Jammer dat er in het begin net iets te veel aandacht naar de familie Cousteau gaat en tussen door word er ook wat verteld over dat ze hier vroeger ook met hun vader zijn geweest etc., dat zijn dingen die niet echt wat toevoegen.

Alles bij elkaar niet echt spannend te noemen en zelfs zo rustgevend dat je er bijna bij in slaap valt.

Arnold Schwarzenegger doet zijn zegje over het behoud van de zeeën, en dat doen de familie Cousteau ook (wat natuurlijk wel heel belangrijk is). Ze proberen een boodschap aan de kijker te geven.

Het geheel had ook gewoon op tv gekund en niet als speciale beleving in de bioscoop

2. Recensie van HMH86

Een kleurrijke 3D documentaire waarin het onderwaterleven centraal staat. Jean-Michel Cousteau heeft deze documentaire geregisseerd. Hij is de zoon van de beroemde Jacques Cousteau. Hij heeft duidelijk de liefde voor het duiken een al het leven onder water van zijn vader meegekregen.

Je wordt door Jean-Michel, zijn zoon Fabien en dochter Celine meegenomen naar de prachtige koraalriffen en het onderwaterleven in de amazone.

Zij alle drie en Arnold Schwarzenegger verzorgden het commentaar bij de documentaire. Arnold neemt duidelijk afstand van het klimaatbeleid van Donald Trump. Hij is erg enthousiast maar het commentaar is regelmatig geforceerd. Het commentaar dat de familie Cousteau verzorgd is erg ingestudeerd en komt ongemakkelijk over. Het feit dat er dus 4 verschillende stemmen je toespreken komt onrustig over.

De beelden en toelichting moeten zorgen voor liefde voor de zee en alles wat daarin leeft en voor bewustwording. De kleurrijke beelden van de meest uiteenlopende dieren zijn zeer afwisselend. Het ene dier is interessanter om naar te kijken als het andere. Dit zorgt af en toe voor wat saaie, trage momenten. Aan het eind komt er nog een over les vervuiling voorbij maar dit komt wat geforceerd en kinderlijk over.

Al met al is het een redelijk informatieve documentaire.

3. Recensie van druivin

Wonders of the sea een documentaire die je een kijkje geeft onder water bij een koraalrif een mangrove en een zeewier grondstuk. Bij al deze diverse onderwaterwerelden horen een groot scala aan diverse diersoorten. Deze film gaat voornamelijk over de kleine wonderen van de zee zoals de plankton, kreeftjes, garnalen ed. Zo nu en dan komen er ook gelukkig wat grotere dieren aan bod.

De film geeft een mooi kleurrijk beeld van hoe het er onder water uitziet. Ook de muziek is erg passend bij de film.

Wat ik erg storend vond aan de film is het voorstukje van Arnold Schwarzenegger, Hij verteld dingen die ik totaal niet bij de film vind passen ook de geschiedenis die er vooraf komt vond ik totaal niet boeiend. Verder was het vervelend dat het verhaal verteld werd door 4 personen de stemmen kwamen dan ook om en om in het verhaal alleen was de een veel harder dan de andere en daardoor wordt je toch afgeleid van de film.

Het mooist in beeld vond ik de schildpad en de dolfijnen en de haaien hier werd alleen helaas weinig over verteld. Ze hadden echt ingezet op de kleine wonderen van de zee, hierdoor vond ik de film erg eentonig en zelfs slaapverwekkend. Ik denk dat je echt hierin geïnteresseerd moet zijn om dit echt goed te vinden.