Recensies Tomb Raider

actie / avontuur - Vanaf 12 jaar

Tomb Raider

Lara Croft is de pittige, onafhankelijke dochter van een excentrieke avonturier die spoorloos verdween toen Lara nog een tiener was. Nu is ze een jonge vrouw van 21 en heeft ze nog geen echt doel in haar leven. Om de huur te kunnen betalen, scheurt ze als fietskoerier door een hippe wijk in Londen en volgt ze cursussen, waar ze maar zelden verschijnt. Ze weigert de leiding te nemen over haar vaders imperium omdat ze haar eigen weg wil uitstippelen. Ook omdat ze niet wil geloven dat hij dood is. Ondanks het feit dat iedereen haar aanraadt de feiten te accepteren en door te gaan met haar leven, besluit Lara het raadsel van zijn mysterieuze dood op te lossen. Lara laat alles en iedereen achter en gaat naar de laatst bekende bestemming van haar vader, een graftombe op een mythisch eiland ergens voor de kust van Japan. Maar het wordt geen makkelijke missie. Alleen de reis naar het eiland toe is al een hachelijke onderneming. Gewapend met slechts haar scherpe verstand, blind vertrouwen en doorzettingsvermogen, moet Lara tot het uiterste gaan tijdens haar reis naar het grote onbekende. Als ze dit avontuur overleeft, zal ze naam maken als de tomb raider. Tomb Raider, van Warner Bros. Pictures en Metro-Goldwyn-Mayer Pictures, is het verhaal van de jonge Lara Croft die een heldin wordt. Lara wordt gespeeld door Oscar®winnares Alicia Vikander (Ex Machina, The Danish Girl), de regie is in handen van Roar Uthaug (The Wave). Met rollen van Dominic West (Money Monster, 300), Walton Goggins (The Hateful Eight, Django Unchained), Daniel Wu (AMC’s ‘Into the Badlands’) en de voor een Oscar® genomineerde Kristin Scott Thomas (The English Patient).

Onderstaand de recensies op Recensies Tomb Raider

Waar Angelina Jolie een super women als Lara Croft neer zette speelt Alicia Vikander een meer realistischer Lara. En ze doet dat goed! Geen overdreven power women maar meer iemand zo uit het leven gegrepen. Oke, op sommige vlakken kan ze dingen wel goed, maar het is niet over de top.

Het verhaal is boeiend maar wel wat oppervlakkig. Desalniettemin mag dit niet de pret drukken!! Actie, spanning en avontuur!! IN 3 D en ook met Dolby Cinema wat een mooi extraatje is bij de film. Mooie beelden die je in het avontuur trekken.

Prachtig om te zien. Je hoeft je niet te vervelen bij deze film. Met enige fantasie kun je wel al bedenken welke kant het verhaal zo'n beetje op gaat, maar dat hoeft bij deze film geen bezwaar te zijn. Het verhaal zit wel logisch in elkaar (niet onbelangrijk), maar als je al eerder een Tomb Raider film hebt gezien weet je wie de heldin is.

Een echte aanrader, een mooie film waar vast nog een vervolg op komt

2. Recensie van HMH86

Je hoeft de voorgaande Tomb Raider films niet te hebben gezien en de games niet te hebben gespeeld om het verhaal goed te kunnen volgen.

Regelmatig komen er flashbacks voorbij waarin de jonge Lara gespeeld door Alicia Vikander te zien is samen met haar vader. Lara word neergezet als een krachtig en intelligente vrouw die goed is in het oplossen van raadsels. Soms lijkt ze vooral 'toevallig' een raadsel op te lossen en op andere keren zit er een hele theorie achter. Af en toe is het acteur werk wat gemaakt, dit vooral op momenten dat er game elementen naar voren komen. Dit komt zeker niet door een gebrek aan talent van Alicia Vikander maar eerder door een ietwat zwak script.

Lu Wen, gespeeld door Daniel Wu, is niet altijd even overtuigend. Hij is enorm loyaal naar Lara terwijl ze elkaar nauwelijks kennen. Op de kijker wordt de band die ze zouden hebben opgebouwd niet heel overtuigend overgebracht.

Walton Goggins zet als Mathias Vogel een echte bay guy neer die in dit soort films zeker niet mag ontbreken.

De scenes op het water en in de jungle zien er erg goed en realistisch uit. De scenes die je in de video games verwacht komen wat minder realistisch over maar deze elementen maken het wel een echte Lara Croft film.

Er zaten regelmatig wat voorspelbare scenes in maar ook een hoop spannende momenten. De aandacht van de kijker weet de regisseur toch goed vast te houden.

3. Recensie van druivin

Tomb Raider is een film en game reeks die een ieder wel kent,nu is er weer een deel uitgebracht en wat voor èèn. Op voorhand dacht ik dat het een vernieuwde versie zou zijn van het eerste deel, gelukkig is dit niet het geval. Wat juist mooi is, is dat dit eigenlijk deel 1 is deze film speelt zich eigenlijk af voor alle andere delen.

De film zit goed in elkaar het draagt een mooi en duidelijk verhaal en deze is ook goed uitgewerkt. De film duurt dan ook bijna 2 uur. Dit is precies lang genoeg om het gehele verhaal te vertellen.
    De film is origineel al heeft het wel een groot Indiana Jones gehalte maar dit is niet storend.

De acteurs spelen hun rollen zeer geloofwaardig, en dat is zeer prettig kijken. Er zitten zeer mooie special effects in de film en deze zijn ook super mooi in beeld gebracht. Zeer mooie omgevingen zijn er ook te zien in deze film. Ook de muziek past erg goed bij deze film. De film heeft eigenlijk alles wel in zich wat je verwacht van een Tomb Raider film. Goede acteurs goede muziek en mooie special effects. Ook de verschillende emoties zijn verwerkt in deze film van liefde tot verdriet en sommige mensen schrokken zelfs zo nu en dan van de onverwachtse dingen in de film.

Kortom ik heb erg genoten van deze film er komt vast nog een vervolg op deze reeks films. Maar voor nu is dit een echte aanrader om te gaan zien vooral in 3D Atmos is het erg tof. Een dikke 8

4. Recensie van MamaEvy

Tomb Raider, een film die voort komt uit de games die we waarschijnlijk allemaal wel kennen van vroeger. Ontzettend goed verfilmt, maar al snel stuit je toch wel op dingen die je terug brengen naar de game waardoor het toch soms een beetje nep over komt. Neem bijvoorbeeld de kreetjes die je toch met enige regelmaat voorbij hoort komen van Lara. Of de manier waarop zij hardloopt. Toch wel op een manier zoals in de game. Actie is er genoeg door de hele film heen, maar ook hier is het niet altijd even realistisch. Als er met machinegeweren op mensen geschoten wordt en je hebt zelf het idee dat je allang iemand had geraakt tijdens een potje Call of Duty, dan is ook dat toch niet echt realistisch. Soms is het verhaal een beetje cliché en voorspelbaar, maar verder echt een aanrader! Alicia Vikander heeft haar rol top neergezet. Ze kwam erg overtuigend over als Lara Croft. Met enige regelmaat zorgt zij er toch wel voor dat je op het puntje van je stoel zit. Daarom krijgt deze film van mij vier sterren!